-
Zwroty i reklamacje
Procedura postępowania reklamacyjnego na produkty zakupione w Bieniak Company Sp. z o.o.
1. Przedmiot odpowiedzialności
1.1. Procedura postępowania reklamacyjnego określona jest przez niniejsze zasady określające warunki odpowiedzialności Bieniak Company Sp. z o.o. z tytułu wystąpienia wad towarów zakupionych w Serwisie.
1.2. W przypadkach i na zasadach określonych poniżej, procedura postępowania reklamacyjnego przewiduje dwa następujące tryby:
1.2.1 tryb udzielenia gwarancji,
1.2.2.tryb udzielenia rękojmi,
2. Warunki gwarancji
2.1. Bieniak Company Sp. z o.o. nie udziela gwarancji na towary oferowane w serwisie. Gwarancja może być udzielona przez producenta lub dystrybutora.
2.2. Na towary sprzedawane w Serwisie ulamekceny.pl może zostać udzielona gwarancja producenta lub dystrybutora w przypadkach, w których w sposób wyraźny przy prezentowanym towarze jest wskazanie: „gwarancja producenta” lub „gwarancja dystrybutora”.
2.3. Reklamacje towarów, na które została udzielona gwarancja należy składać bezpośrednio w punktach serwisowych wskazanych przez Gwaranta na warunkach i zasadach określonych w karcie gwarancyjnej.
2.4. Karta gwarancyjna określa okres trwania gwarancji.
2.5. Na towary, na które jest udzielana gwarancja producenta lub dystrybutora nie przysługuje rękojmia Bieniak Company Sp. z o.o.
3. Warunki rękojmi
3.1. Zakupione w Bieniak Company Sp. z o.o. towary, na które nie została udzielona gwarancja, objęte są rękojmią.
3.2. Okres trwania rękojmi określony jest przy prezentowanym towarze i może być różny w zależności od rodzaju towaru.
4. Wyłączenie odpowiedzialności
4.1. Bieniak Company Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za wady spowodowane m.in.:
- uszkodzeniami mechanicznymi
- niewłaściwą konserwacją lub eksploatacją
- naturalnym zużyciem eksploatacyjnym
- nieautoryzowanymi przeróbkami
4.2. . Bieniak Company Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za szkody Nabywcy oraz osób trzecich poniesione wskutek zaistnienia wady towaru.
5. Postępowanie reklamacyjne w przypadku udzielenia rękojmi
5.1. Zgłoszenie reklamacyjne i jego przebieg rejestrowany jest przez Nabywcę w Bieniak Company Sp. z o.o.,
5.2. W przypadku pojawienia się szczególnych wytycznych dla Nabywcy w Serwisie, Nabywca zobowiązany jest do ich przestrzegania i postępowania według wytycznych tam wskazanych. Brak reakcji Nabywcy na przekazane w Serwisie wytyczne, w czasie dłuższym niż 30 dni, skutkuje zamknięciem zgłoszenia reklamacyjnego, bez możliwości ponownego rozpatrzenia w tym samym zgłoszeniu.
5.3. Reklamowany towar może być dostarczony przez Nabywcę osobiście lub przez firmę przewozową
5.4. Nabywca dostarcza reklamowany towar do miejsca wskazanego podczas procesu reklamacji, na własny koszt i ryzyko, bez względu na ilość poprzednich reklamacji na ten towar, chyba że w procesie rozpatrywania reklamacji uzgodniono inaczej
5.5. Reklamowany towar powinien być dostarczony w opakowaniu zapewniającym jego bezpieczeństwo podczas transportu.
5.6. Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego, jeżeli roszczenie okaże się zasadne, towar zostanie odesłany na koszt Bieniak Company Sp. z o.o. na adres wskazany przez Nabywcę
5.7. Jeżeli zgłoszenie reklamacyjne okaże się bezzasadne, Nabywca zobowiązany jest do odbioru reklamowanego towaru z adresu wskazanego w procesie reklamacji
6. Sposób załatwienia reklamacji
6.1. Bieniak Company sp. z o.o. zobowiązuje się załatwić reklamację w możliwie najszybszym terminie, nie dłuższym niż 14 dni roboczych, licząc od daty dostarczenia towaru.
6.2. Jeżeli zgłoszenie reklamacyjne jest zasadne Bieniak Company sp. z o.o. może, według własnego uznania, wybrać jeden ze sposobów załatwienia reklamacji określonych poniżej:
- dokonać naprawy wadliwego towaru,
- dokonać wymiany towaru na towar o podobnych parametrach i okresie eksploatacji
- dokonać zwrotu zapłaconej ceny – faktura korekta
7. Konsumenckie odstąpienie od umowy i wymiany towarów
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827), w terminie 14 (czternastu) dni od otrzymania zamówionego towaru, konsument ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, wg zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość. Kupujący jest obowiązany do odesłania towaru, nie później niż w terminie 14 dni na poniższy adres:
Bieniak Company Sp. z o.o.
ul. Romana Dmowskiego 13/87
43-100 Tychy
NIP: 6462981745
- Koszty przesyłki zwrotnej pokrywa Kupujący.
- Zwrot środków pieniężnych nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania stosownego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, którego wzór wysyłany jest w mailu przy statusie zamówienia.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca klientowi kwotę równą cenie zakupionego towaru oraz koszty dostarczenia rzeczy, z tym zastrzeżeniem, iż jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy wskazany przez sprzedawcę, nie jest on wówczas zobowiązany do zwrotu poniesionych przez klienta dodatkowych kosztów.
- Jeśli dostarczony Państwu towar nie był zgodny z zamówieniem, prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie. Tak szybko, jak to możliwe wymienimy towar na właściwy, na swój koszt. Wymiana towaru zostanie dokonana zgodnie z dostępnością produktu w naszym sklepie. W przypadku braku dostępności towaru na wymianę firma Bieniak Company Sp. Z O.O. zastrzega sobie możliwość zwrotu środków pieniężnych za zakupiony towar.